ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در سال جدید چیست؟ | نوسان قیمت، بازار گوشت و مرغ را به رکود برد

  • کد خبر: ۱۰۵۲۴۰
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در سال جدید چیست؟ | نوسان قیمت، بازار گوشت و مرغ را به رکود برد
به‌گفته فروشندگان، مرغ در بازار امروز مشهد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، اما قیمت گوشت قرمز به‌دلایلی نسبت به چند روز گذشته افزایش یافته است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، شهروندان در پیام‌هایشان به شهرآرانیوز از نبود نظارت بر بازار گوشت و عرضه این محصول با قیمت‌های متفاوت در نقاط مختلف شهر می‌گویند.

تعداد بازدید : 909


براساس گزارش میدانی خبرنگار شهرآرانیوز از دو بازار در بولوار استقلال و گاز مشهد نیز ران و گردن ۱۶۸ هزار تومان، سردست ۱۶۸ هزار، قلوه‌گاه ۱۰۸ هزار، چرخ‌کرده ۱۲۰ هزار تومان است. همچنین، مرغ کیلویی ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود. این نرخ‌ها به بازار گوشت بولوار گاز مشهد مربوط است که میانگین قیمت گوشت قرمز در آن ۱۶۵ تا ۱۶۸ هزار تومان است.


همچنین، بر اساس مشاهده میدانی شهرآرانیوز از بازار استقلال مشهد، ران با قلوه‌گاه ۱۷۳ هزار تومان، ران و گردن ۱۹۰ هزار، سردست ۱۷۵ هزار و چرخ‌کرده حدود ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
به‌گفته فروشندگان، مرغ در بازار امروز مشهد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، اما قیمت گوشت قرمز به‌دلایلی نسبت به چند روز گذشته افزایش یافته است.


همچنین، مردم به این موضوع اشاره می‌کنند که قبل عید هر کیلو گوشت حدود ۱۳۰ هزار تومان بود، اما بعد عید تا ۲۲۰ هزار تومان هم رسید. بازار نسبت به چند روز گذشته متعادل شد، اما گوشت قرمز دوباره افزایش نسبی داشته است و قیمتش اکنون در بازار به حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.


به‌گفته یکی از فروشندگان، افزایش هزینه‌های کشتارگاه در سال جدید از دلایل تأثیرگذار بر قیمت کنونی گوشت است. همچنین، فروشندگان به کاهش عرضه گوسفند زنده در بازار اشاره می‌کنند. به‌گفته آن‌ها، اگر در گذشته حدود ۵ هزار رأس گوشت زنده در بازار برای کشتار آماده بود، اکنون این میزان به ۲ تا ۳ هزار رأس رسیده است که باتوجه‌به گستردگی شهر و نیاز روزانه مردم مشهد، هرگونه کمبود کوچکی در بازار مبدأ بر قیمت عرضه آن هم تأثیر می‌گذارد.


فروشندگان همچنین از بازار خوب شب عید می‌گویند، اما اکنون خبری از مشتری در بازار نیست. به‌گفته آن‌ها معمولا آخر ماه که می‌رسد، بازار خرید گوشت خلوت‌تر می‌شود و در اول ماه شلوغی به بازار برمی‌گردد. چند سالی است به‌دلیل اینکه هزینه‌های زندگی با درآمد مردم تناسب ندارد، قدرت خرید مردم ضعیف شده است. پیش‌تر خرید ماهانه خانواده‌ها بیشتر بود، ولی اکنون ترجیح می‌دهند با خرید کمتر هزینه‌هایشان را مدیریت کنند.


مردم از نبود نظارت بر بازار گله دارند و از اینکه چرا هیچ ثبات قیمتی در بازار کالا‌های اساسی نیست. یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: همین گوشت قرمز کیلویی ۱۷۰ هزار تومان، در بازار قبل عید کیلویی ۱۳۰ هزار تومان بود و این افزایش قیمتی با درآمد ثابت و سایر هزینه‌هایمان، پذیرفتنی نیست. متأسفانه وجود نرخ ثابت برای مدت زیادی است آرزو شده است.


به‌گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان‌رضوی گفته است: مشکلی درباره تأمین گوشت در استان نداریم و ذخیره داریم. سهمیه‌های ماه مبارک رمضان درحال توزیع است و تا الان از سهمیه گوشت گوساله ۸۴تن و از سهمیه مرغ منجمد ۳۵۰تن در استان توزیع شده است.


سعادت علی‌نیا همچنین یادآور شد: ۲۴۰۰تن سهمیه مرغ منجمد و ۷۲۰تن گوشت قرمز گوساله سهمیه‌های عید نوروز در استان بود که تا اواخر اسفندماه توزیع شد. سهمیه ماه مبارک رمضان برای خراسان‌رضوی نیز ۱۰۲۰تن مرغ منجمد بود که از ابتدای ماه مبارک رمضان توزیع شده است و تا الان نیز حدود ۳۵۰تن با قیمت مصرف‌کننده هر کیلو ۲۰هزار تومان در شهرستان‌های استان توزیع شده است.


وی ادامه داد: سهمیه گوشت گوساله منجمد داخلی نیز ۳۶۰تن بود که برش‌های شهرستانی آن انجام شد و از دیروز با قیمت هر کیلوگرم ۹۵هزار تومان برای مصرف‌کننده توزیع شده است. گوشت ران و راسته نیز با قیمت ۱۰۵هزار تومان و سردست و گردن گوساله نیز کیلویی ۹۵هزار تومان است.


مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان‌رضوی بیان کرد: گوشت گوسفندی شامل بره نر در مشهد با کیلویی ۸۵هزار تومان درحال توزیع است. برای توزیع دام عشایری نیز آماده‌ایم تا مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مباشران را معرفی شوند. دام عشایری شامل میش، بره ماده، بز و بزغاله کیلویی ۶۵هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->